porr? Konst? prostution?

Satt och funderade förut. Undrar vart gränsen för porr och konst går. För en naken bild kan anses vara konst, medans en annan bara är så porr! Är det upp tll betraktaren att avgöra vad som är förargelseväckande beteende? Hur kan man i så fall säga att just det är porr? Och det är konst? det finns ju ingen som direkt kan säga vad det är, Om alla bestämmer?

Är denna bild ett förargelseväckande beteende?

 

Porr film. Om det ska vara olagligt att betla för sex så gör ju alla inom porrfilmsindustrin fel? Var går gränsen för prostution och konst? Dom tar betalt/get betalt för sex. Hur blir det lagligt i sig då? är de p.g.a. kontraktet, för de finns säkert de som kan skriva på ett kontrakt för att få ha lite sex på ett hotell. Är det för att de som har sex inte utbyter pengar mellan varandra utan att det är en tredje part som ser till att pengar fixas? För det finns ju hallicks som ser till att det händer. Var går gränsen här?

 

Att röka på stan, lekplatser (i näreheten av andra folk) kan jag anse vara ett förargelseväckande beteende. Det är det ingen som straffas för! att ta av sig kläderna och gå naken väcker stor aggresivitet? Det skadar ju ingen, naken het är ju det renaste och mest sanna vi har. Eller är jag helt ute och cyklar. En rökare skadar andra, och förstör miljön. Men det är helt lagligt. Vilket jag anser är sjukt. En naken människa på en "vanlig" strand är galet och ger rättstraff. En naken människa, är förargelseväckande beteende. Hur är det egentligen möjligt?

 

 

 

Jag bara undrar vem som bestämmer allt?

 


Kommentarer
Postat av: mrdude

good point. Man kan ju undra. Men att jämföra rökare och nakenhet den förstår jag inte riktigt.

Bilden anser jag är konst. Fin svartvit naken ärlig

är det du ?

2009-09-18 @ 10:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0